Ouderportaal.
Het Ouderportaal is het centrale communicatiekanaal van Kwink. Hier kun jij als ouder belangrijke informatie inzien, zoals je facturen, wanneer je kindje staat ingepland, het dagverslag en foto’s van jouw kind. En wil je contact met de pedagogisch medewerkers op de groep van jouw kind? Stuur ze dan eenvoudig een berichtje via het Ouderportaal.
Alle voordelen op een rij.
- Krijg inzicht in facturen, jaaropgaven, contracten en tarieven.
- Communiceer met de pedagogisch medewerkers op de groep.
- Blijf op de hoogte van het laatste nieuws.
- Bekijk foto's van activiteiten van jouw kind.
- Beheer jullie persoonlijke gegevens.
- Meld je kind eenvoudig af.
Hulp nodig?
Inloggen
Je kunt op twee manieren inloggen:
1) via de webbrowser (kwink.ouderportaal.nl)
2) via de "OuderApp van Konnect" (beschikbaar voor Android en iOS)
Voor beide manieren heb je de inloggegevens nodig die je van Konnect zult ontvangen.
Wachtwoord vergeten?
Klik dan op 'wachtwoord vergeten' onder het inlogscherm. Vul hier je gebruikersnaam (e-mailadres) in waarna je een e-mail ontvangt met een verdere instructie.
Extra dag / afwezigheid doorgeven
Extra dag aanvragen
- Ga naar 'Agenda'.
- Klik op 'Dag aanvragen'.
- Kies 1 of meerdere kinderen en selecteer de dag of periode.
- Klik op 'Indienen'.
- De aanvraag wordt ter goedkeuring aangeboden. De status is te volgen via 'Aanvragenoverzicht'.
- De facturatie vindt achteraf plaats door Kwink en rechtstreeks aan de ouders.
- Annuleren van extra opvang is niet mogelijk.
Afmelden
- Ga naar 'Agenda'.
- Klik op blauw icoon agenda.
- Kies voor ‘Afwezigheid doorgeven’.
- Voer de datum en eventueel dagdeel van afwezigheid in.
- Kies 1 of meerdere kinderen die u af wilt melden.
- Klik op 'Aanvraag indienen'.
- Jouw afmelding wordt bevestigd en automatisch verwerkt in het systeem. Als je jouw kind hebt afgemeld, voor een bepaalde dag, kan de plaats voor jouw kind voor die dag aan een ander kind gegeven worden. Houd hier rekening mee bij het afmelden.
Handleiding
Bekijk de handleiding van het ouderportaal. Heb je na het lezen van de handleiding nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op via plaatsingen@kwink.nl of telefonisch via 0318 - 518 036.
Veelgestelde vragen
Hoe kom ik in het ouderportaal?
Om een account te activeren ga je naar: kwink.ouderportaal.nl en daar klik je op wachtwoord vergeten. Vul dan je gebruikersnaam in. Dit is jouw mailadres. Daarna ontvang je in jouw mailbox een e-mail met daarin een link waarmee je een nieuw wachtwoord in kunt stellen.
Om in te loggen in de app download je via de Google Playstore of de App Store de app: OuderApp van Konnect. Er wordt dan gevraagd om een URL in te vullen. Hier hoef je alleen 'Kwink' in te vullen, want de rest van de URL is al voor je ingevuld. Als het goed is staat daar: .ouderportaal.nl. Vervolgens klik je op volgende en kun je daar jouw gebruikersnaam en wachtwoord invullen om in te loggen.
Ik kan geen foto's zien in het ouderportaal. Hoe kan dat?
Je kunt het ouderportaal het beste openen via de OuderApp of via de webbrowser met Chrome of Mozilla Firefox. Dan kun je de foto's bekijken.
Waarom kan ik als ouder wel facturen en documenten inzien en mijn partner niet?
Je staat in het ouderportaal waarschijnlijk geregistreerd als tweede ouder/verzorger. In het ouderportaal kan alleen de persoon die als eerste ouder/verzorger geregistreerd staat facturen en documenten inzien.
Hoe lang kan ik nog inloggen in het ouderportaal na beëindiging/afloop van het contract?
In de eerste twee weken na het einde van de plaatsing kun je nog in het dagboek schrijven en foto’s toevoegen. Ook ontvang je nog berichten van de groep. Je hebt dan nog acht weken de tijd om het dagboek en foto's te downloaden, voor als je deze graag wilt bewaren.
Na deze acht weken kan je nog steeds inloggen om toegang te hebben tot de facturen en jaaropgaven in het ouderportaal. Verder biedt het account geen actieve functies en actuele informatie meer.
Wanneer je na acht weken toch nog foto's of het dagboek wil ontvangen, neem dan contact met ons op.